עיריית נתניה יוצאת במכרז לאיתור יזם להפעלת פארק האופניים
בין הדרישות שמציבה העירייה במכרז חוגים לילדים ארגון פעילויות ספורט בריא, הפעלת חנות לציוד אופניים ניהול תחרויות והפעלת מועדון רוכבים לרווחת מבקרי הפארק. האם הפארק, שעד כה הושקעו בו חמישה מיליון שקלים ואשר עמד כפיל לבן, יתעורר לחיים? ימים יגידו
עיריית נתניה יוצאת בימים אלו במכרז לאיתור יזם שינהל את הפעילות בפארק האופניים. בימים אלה מתפרסם המכרז על ידי עיריית נתניה ובאמצעות ח.ל.ת, החברה הכלכלית לפיתוח נתניה. בין דרישות המכרז: קיום חוגים לילדים, ארגון פעילויות ספורט בריא, הפעלת חנות ציוד לאופניים במתחם וניהול תחרויות ומועדון רוכבים.
לקול השרון נמסר, כי הפארק נבנה במטרה להוות מרכז בילוי, מפגש ופנאי של רוכבי אופניים מכל הארץ. לצורך כך נדרש היזם, על פי דרישות המכרז, בין השאר להגיש תוכנית המפרטת את המתקנים והפעילויות שתתקיימנה בפארק, לפתח סדנאות לרכיבה ולשיפור מיומנויות הרכיבה וכן להפיק קייטנות ומחנות אימון לכל סוגי אוכלוסיית הרוכבים. בנוסף, היזם שייבחר נדרש לארגן תחרויות ולהפעיל את המקום כמוקד מרכזי לאימון קבוצות מקצועיות. בנוסף, נדרש היזם להקים ולתפעל במתחם הפארק חנות למכירה, להשכרה ולטיפול באופניים ובית קפה או מסעדה לרווחת הרוכבים והמבקרים בפארק.
הפארק ממוקם כידוע בלב חורשת עצי אקליפטוס ותיקים ונהנה מנגישות גבוהה לכבישים ארציים ומתחנת רכבת קירית אליעזר שבנתניה. הוא נבנה לאורך כביש 57 שמחבר את נתניה לכביש 4 (צומת בית ליד) בין הרחובות פנקס, דגניה והכדר, באזור התעשייה. הפארק משתרע על פני כ – 45 דונם. שלב א` בפרויקט כבר הושלם, ובמסגרתו הוקמו במקום תשתיות חשמל, מים, ניקוז וביוב וכן בוצעו בפארק עבודות גידור ותאורה. כמו כן נסלל במקום מסלול ``קריטריום`` מואר לרוכבי כביש שמהווה אטרקציה ייחודית לרוכבי הכביש – מסלול מקצועי לרכיבה, שמשתרע על פני 1.6 ק``מ, שהינו מסלול רכיבת כביש ``סטרילי`` לרוכבי אופניים בלבד הארוך ביותר בארץ.
ואולם, במהלך השנה מאז נחנך עמד פארק האופניים מכעט מיותם, עם תנועה ספורה. בעקבות דיונים שהתקיימו בפורום קול השרון באינטרנט, עלה הנושא לדיון בישיבת מועצת העיר האחרונה על-ידי יו``ר האופוזיציה, חבר המועצה הרצל קרן, אשר קרא לעירייה להציל את השקעתה ולפעול במספר מישורים כדי לקדם את פארק האופניים. במסגרת הדיון ציינו ראש עיריית נתניה, מרים פיירברג-איכר וכן מ``מ ראש עיריית נתניה אלי דלל, כי בתוך כחודש - לאחר מספר עיכובים - ייצא לפועל שלב ב` בפרויקט, שהינו הכנסת יזם.
לקול השרון הוסיף מנכ``ל ח.ל.ת, אדם יצחק, כי הפארק ``מדובר בפארק ראשון מסוגו בארץ, הכולל את כל הצרכים הנלווים לרוכבי אופנים, מקצוענים וחובבנים. המקום יהווה מרכז משיכה ארצי הן לפעילויות מקצועיות (אקסטרים) והן כמפגש רוכבים ליציאה למסלולי רכיבה בעיר נתניה ובאזור השרון בכלל.``
ואילו יושבת ראש דירקטוריון ח.ל.ת, עו``ד שירי חגואל-סיידון, הוסיפה, כי ``אני משוכנעת, שבעקבות המכרז ייבחר היזם הטוב ביותר, ונוכל לצאת לדרך ולקיים את הפעילות הענפה שלשמה הוקם הפארק.